"Je to primárne problém SAD Poprad, ktorá je povinná podľa zmluvy s
Prešovským samosprávnym krajom (PSK) zabezpečiť túto dopravu. Na druhej
strane si mestá a obce pod Tatrami uvedomujú potrebu spoločne pomôcť
hľadať riešenie, ako túto situáciu vyriešiť, aj keď to nie je ich
povinnosť," skonštatoval Bieľak.
Predseda predstavenstva SAD Poprad Tomáš Troliga podľa neho vysvetlil
prítomným starostom a primátorom, že za vzniknutou situáciou sú tri
rôzne faktory. S nedostatkom vodičov prevádzkovateľ bojuje už dlhodobo,
okrem toho od druhej polovice minulého roka zo spoločnosti postupne
odchádzali vodiči do predčasného dôchodku a v závere roka sa pridala
zvýšená chorobnosť, viacerí vodiči tak boli práceneschopní. "Spoločnosť
SAD Poprad sa snaží vyriešiť problémy s chýbajúcimi vodičmi, teda aj s
vynechanými spojmi. Postupne sa darí znižovať počet nevypravených spojov
vďaka príchodu aj niekoľkých nových vodičov, aj keď je ich ešte stále
málo," dodal Bieľak.
Dopravca o nevypravených spojoch v regióne prípadne v Mestskej hromadnej
doprave v Poprade informuje prostredníctvom svojej webovej stránky
www.sadpp.sk. Naposledy tak urobil ešte v závere minulého týždňa, od
pondelka (5. 2.) zatiaľ odrieknuté spoje nehlásil. V súvislosti s
výpadkami nedávno vykonali u dopravcu odborný dozor, ktorý preukázal
nedostatky. Pre TASR to minulý týždeň potvrdila Lea Lehotská z
kancelárie predsedu PSK, nekonkretizovala však, o aké nedostatky šlo.
Krajská samospráva pre porušenie licenčných podmienok začala voči
spoločnosti správne konanie.
Starostovia a primátori s vedením SAD Poprad na spomínanom stretnutí
diskutovali aj o postupnom skvalitňovaní prepravných služieb. Samosprávy
pod Tatrami preto v súčasnosti zbierajú podnety a návrhy od svojich
občanov. Zaujíma ich, či im aktuálny cestovný poriadok vyhovuje, či
požadujú niektoré spoje zmeniť alebo doplniť. Zároveň sa pýtajú aj na
to, ako skvalitniť tieto prepravné služby SAD Poprad.